Aktuell information om coronavirusets påverkan på bankärenden

Här samlar vi aktuell information om hur coronaviruset påverkar bankärenden. Vi följer utvecklingen och uppdaterar sidan löpande.

01 december 2020
|

Här samlar vi aktuell information om hur coronaviruset påverkar bankärenden. Vi följer utvecklingen och uppdaterar sidan löpande.


Aktuell information om coronavirusets påverkan på bankärenden


Besök under pandemin


Med anledning av coronaviruset och av hänsyn till allas hälsa ber vi dig beakta våra försiktighetsåtgärder och undvika besök på våra kontor.


En stor del av bankärenden kan skötas per telefon. Vi ber därför att du i första hand ringer vårt kontor för att höra om ditt ärende kräver ett besök eller om det går att sköta under samtalet.


Låne- och placeringsärenden sköter vi huvudsakligen per telefon. Vi ber dig vänligen kontakta din kundansvariga.


Om ditt ärende kräver besök på kontoret:


Vi rekommenderar att du använder munskydd.


Vi ber dig att vänta med att komma in på kontoret om du har förkylnings- eller influensasymptom och därtill vänta 10 dygn

-om du eller någon i din närmaste krets under de senaste 10 dagarna vistats utomlands

-om du misstänker att du har utsatts för coronaviruset.


Våra telefonnummer
Helsingfors dagligbank, 020 429 3640
Tammerfors, 020 429 3200
Vasa, 020 429 3311
Åbo, 020 429 3133
Pargas, 020 429 3151


Välkommen till Ålandsbankens Kundservice!


Vi besvarar dina frågor om Internetkontoret/Mobilbanken och vårt tjänste- och produktutbud i allmänhet. Gäller ditt ärende lån eller placeringar ber vi dig kontakta din rådgivare via Växeln, som smidigt kopplar dig vidare eller tar ett meddelande till personen du söker.

*Växeln tfn +358 (0) 204 29 011
Öppet måndag–fredag 9.00–16.30.

*Kundservice tfn +358 (0) 204 292 910
Öppet måndag–fredag 8.30–18.00.


Observera att det kan förekomma förseningar i Ålandsbankens postförsändelser till följd av begränsad transportkapacitet, samt att det är stopp i postgången till vissa länder.Läs mer på Åland Posts webbplats.