Aktuell information om coronavirusets påverkan på bankärenden

Här samlar vi aktuell information om hur coronaviruset påverkar bankärenden.

01 juni 2020
|

Undvik besök på kontoret


Här samlar vi aktuell information om hur coronaviruset påverkar bankärenden. Vi följer utvecklingen och uppdaterar sidan löpande.

Med anledning av coronaviruset och av hänsyn till allas hälsa har vi på Ålandsbanken vidtagit försiktighetsåtgärder och ber dig därför att undvika besök på våra kontor.


En stor del av bankärenden kan skötas per telefon. Vi ber därför att du i första hand ringer vårt kontor för att höra om ditt ärende kräver ett besök eller om det går att sköta under samtalet. Våra telefonnummer finns längre ner på sidan.


Låne- och placeringsärenden sköter vi huvudsakligen per telefon. Vi ber dig vänligen kontakta din kundansvariga.


Om ditt ärende kräver besök på kontoret

Från och med måndag 1.6.2020 återgår vi till normala öppethållningstider.

Vi erbjuder personer i riskgrupper egna öppettider på alla våra kontor vardagar kl. 9.30-10.00

Personer i riskgrupper kl. 9.30 – 10.00
Dagligbank kl. 10.00 – 16.30

Utöver detta tar vi emot besök endast med tidsbokning, telefon 020 429 3640.

Vi ber dig att undvika besök på kontoret om du har förkylnings- eller influensasymptom och därtill vänta 14 dygn:

  • om du eller någon i din närmaste krets under de senaste 14 dagarna har vistats utomlands
  • om du misstänker att du eller någon i din närmaste krets har utsatts för coronaviruset.


Våra telefonnummer
Helsingfors dagligbank, 020 429 3640
Tammerfors, 020 429 3200
Vasa, 020 429 3311
Åbo, 020 429 3133
Pargas, 020 429 3151

Observera att det kan förekomma förseningar i Ålandsbankens postförsändelser till följd av begränsad transportkapacitet, samt att det är stopp i postgången till vissa länder. Läs mer på Åland Posts webbplats.


Sparande och placeringar

Tillfällig amorteringsfrihet för privatpersoner

Coronaviruset – information om reseförsäkringens skydd

Se upp för bedrägeriförsök under coronavirusepidemin